روغن موتور مناسب انواع پراید - روغن موتور مخصوص پراید

روغن موتور مناسب پراید

روغن موتور مناسب پراید

خودروی پراید نزدیک به سه دهه است که در ایران تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه این محصول تغییرات زیادی در طول حیات خود داشته است اما روغن موتور مورد استفاده در آن تغییر زیادی نکرده است. شاید برای ادامه مطالعه این مطلب نیاز داشته باشید مطلب روغن موتور چیست را مطالعه کرده باشید.

پراید

 

با مطالعه دفترچه راهنمای خودروی پراید به این نتیجه میرسیم که نوع روغن موتور نیمه سنتتیک 20W-50 SL بهترین گزینه برای این خودرو می باشد. این محصول در ایران نیز توسط تولیدکنندگان روغن موتور ساخته می شود. روغن موتور مناسب هر خودرو باید شرایط مختلفی را مدنظر قرار دهد. شرکت بیدومکس نیز برای این خودروی ملی اقدام به تولید روغن موتور ویژه پراید نموده است. این محصول طبق شرایط آب و هوایی ایران تولید میگردد. این روغن موتور چند درجه ای که از روغن پایه پالایش نفت خام و مواد افزدونی فرانسوی تشکیل شده است و با فن آوری روز دنیا با توجه به قطعات خودروی پراید تولید شده است و قابلیت رسوب زدایی و پایداری حرارتی بالای آن، عمر موتور خودروی پراید شما را چند برابر می کند.

حجم روغن موتور پراید

اگر خودروی شما در شرایط سلامت به سر می برد شما نیاز به 3.5 لیتر روغن موتور دارید. توجه داشته باشید در صورتی که خودروی شما دارای روغن ریزی می باشد، با کمک گیج روغن موتور، این حجم از روغن را کنترل نمایید.

 

روغن موتور پراید در زمستان

با توجه به شرایط آب و هوایی کلی ایران، نیاز به تغییر روغن موتور نیست نیست. البته در برخی شهرهای کشور که در اکثر اوقات هوا سرد است و این برودت هوا بیش از اندازه است می توانید از روغن موتور 10w40 نیز استفاده نمایید. به این صورت که در فصول گرم سال از روغن 20W-50 استفاده کنید و پس از سرد شدن هوا از 10w40 استفاده نمایید. توجه داشته باشد که حجم روغن مورد استفاده نباید از حالت نرمال و طبیعی خارج شود.

 

زمان تغییر روغن موتور در پراید

در صورتی که شما از روغن موتور استانداردی استفاده نمایید می توانید مدت زمان بیشتری از این روغن موتور استفاده نمایید. روغن موتور ویژه بیدومکس که با استفاده از تکنولوژی برتر فرانسه تولید و عرضه می گردد می تواند تا 6 هزار کیلومتر از خودروی شما محافظت نماید. البته همیشه توجه داشته باشید فقط تعداد کیلومتری طی شده مهم نیست و موارد دیگری نظیر سلامت فیزیکی موتور خودرو و همچنین شرایط جاده ای و وزن بار جابجا شده می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

 




درباره ما

روغن موتور بیدومکس بهترین محافظ برای خودروی شما